werk/reizen

9 mei 2016 - Australind, Australië

Hello, people

Het is een hele tijd geleden dat ik wat op mijn blog heb geschreven. Hier bij schrijf ik even in het kort wat voorn werk ik heb gedaan.

Ik heb twee weken op een fram gewerkt. was op zich geen vervelend werk maar wel zwaar. We moesten bleu berries plukken. Het waren lange dagen en vooral warme dagen. Naar twee weken vond ik het wel weer genoeg geweest, en besloot dat ik wou verder wou reizen naar Melbourne en Adelaide.

20 November ben ik met de bus richting Melbourne gereisd. ik ben 2 weken in Melbourne gebleven. Heb er veel nieuwe mensen ontmoet.

In de twee weken heb ik the great ocean road gedaan. heb een toer geboekt met 3 Duitse meisjes. We hadden de toer geboekt met de zon's onder gang. jammer genoeg was het met de zon's ondergang bewolkt maar voor de rest was het echt super mooi om te zien. Naar die twee weken ben ik door gegaan naar Adelaide. Adelaide is een een kleine stad met niet te hoge gebouwen. Daar heb ik 1 week gezeten. Die week ben ik naar kangaroo island geweest voor 3 dagen en 2 nachten. We hadden een super leuk groepje. Veel mooie en leuke dingen gezien en gedaan. Na kangaroo island ben ik nog voor een paar dagen terug naar Adelaide gegaan. Daarna ging mij reis weer terug naar Sydney. Om vervolgens te proberen om een baan te krijgen.

16 december

Ik heb 2 maanden in Sydney gezeten heb kerst en nieuwjaar daar gevierd. Heb in die tijd veel nieuwe vrienden ontmoet. Was wel heel apart om kerst en nieuw jaar te vieren in de zomer. We zijn ook lekker naar het strand geweest met nieuwjaar en kerst.

Naar nieuw jaar heb ik ongeveer een maand gewerkt in een restaurant. Jammer genoeg gaven ze niet veel uren meer op het laatst. In die tijd had ik ook naar een appartement gezocht en gevonden. maar kwam daar in een raar situatie de huis baas had de bond (dat is geld dat je geeft en aan het eind weer terug krijgt als je uit het appartement gaat) van mij en mij huisgenoten verbrast. En ze kon ons dus niet terug betalen. er is van alles gebeurd zelfs de politie moest er aan de pas komen.

Naar die tijd had ik genoeg van Sydney en heb voor 2 weken op 2 verschillende farms gewerkt. Naar die twee weken ben ik naar nieuw-zeeland gegaan. maar dat vertel ik mijn nieuwe reisverhaal.

p.s. de foto's kan je op facebook bekijken.